Cestování

Bristol, Bath – Velká Británie

První letošní prodloužený víkend byl do státu, kde jsem měl svoje “poprvé” a sice Velká Británie. Cílem bylo město Bristol. Odlet v pátek, to jen ubytko a hurá na pivko. V sobotu potom výlet vlakem do lázeňského města Bath a po návratu, jěště část z prohlídky Bristolu. V neděli pak zbytek prohlídky města a ikonického mostu. Kolem půl šesté potom odlet zpět do Prahy.

Bordeaux, St.Emilion – Francie

Další eurovíkend tentokrát velikonoční byl v plánu do francouzského města Bordeaux, kam jsem se chtěl podívat už jako malý kluk a teď konečně se mi ten sen splnil. Město samo o sobě je opravdu hezké, ale my chtěli vidět hlavně vinice a ochutnat víno, které se tam pěstuje a to se nám splnilo ve vesnici zapsané v UNESCO a to v Saint-Émilion.

Island

Květen se stal pro řadu z nás, co jsme jeli, měsícem, kdy se nám splnil dlouholetý sen. Ten spočíval v tom navštívit ostrov Island a projet ho, co možná nejvíc. Měli jsme na to 7 dní a z letiště půjčené auto. Island nabízí nepřeberné množství toho, co vidět. My najeli skoro 2300 km kolem dokola po tzn. Ring Road, bylo to náročný, ale viděli jsme toho opravdu hodně.

Hamburg – Německo

U příležitosti ME 2024 ve fotbale jsme se vypravili do druhého největšího města Německa a sice Hamburgu. Na stadion v plánu jít nebylo, ale zažít atmosféru ve městě jsme chtěli. Takže prodloužený víkend s odjezdem v pátek a návratem v neděli. Prošmejdili jsme centrum a vydali se i lodí kolem přístavu a zakončili na pivku a klobáse v Hofbrau.

Dolní Morava – Česká republika

Společné prázdniny začaly v rezortu na Dolní Moravě, kam jsme přijeli ve čtvrtek. V plánu byl Mamutíkův zábavní park. Kluci si to tam parádně užili. Velká podobizna mamuta se skluzavkou v chobotu je fakt dobrej nápad. Potom jsme ještě zkusili bobovou dráhu, ale protože tam byla fronta tak jen každý jednu jízdu. Potom odjezd na ubytování do Polska.

Kłodzko, Śnieżnik, Wrocław – Polsko

Prázdniny pokračovaly v Polsku a to ve městě Kłodzko, kde jsme přespali a prošli si pěkné centrum. Další den ráno byl plán vyšlapat Králický Sněžník z polské strany. Kluci to zvládli, nechápu jak, ale 12,6 km a převýšení přes 700 m. Mají náš obdiv. Za odměnu potom byl další den aquapark v krásném městě Wrocław. V neděli pak návrat do Prahy.

Jezero Most – Česká republika

U příležitosti olympiády ve Francii, jsme jako firma navštívili olympijský festival, který se konal na severu Čech u jezera Most. Byl to sportovní teambuilding, takže hned po příjezdu do sportovního a hurá na Padel, Lakros a lukostřelbu. Po obědě bylo plážové rugby. Potom koupání v jezeře, večeře a večer s kouzelníkem. Další den šlapadlo, koupání a odjezd zpět.

Andorra

Jubilejním padesátým navštíveným státem se pro mě stalo knížectví Andorra. Po přistání v Gironě a půjčení fiátka jsme hned vyrazili na cestu. Ten den jsme ještě stihli vyhlídku Roc Del Quer, ubytovat se v Arinsalu a prohlídku hlavního města La Vella. Další den v 6 ráno nástup do treku a přes 10 hodin trvací trek na vrchol Coma Pedrosa 2943 mnm a zpět. Potom přejezd zpět do Katalánska.

Katalánsko – Španělsko

Z Andorry jsme odjeli na přespání do městečka Puig-reig, kde přímo pro nás udělal kuchař paellu, která ani nebyla na jídeláku! Další den ráno následovala prohlídka klášteru Monserrat i s černou madonou. Pak přejezd do Barcelony, prohlídka města se všemi top památkami. Další den super koupání v letovisku Lloret de Mar a zakončeno prohlídkou města Girona.

Norimberk – Německo

Poslední odpočinkový víkend před školním rokem jsme se s Michalem rozhodli navštívit nepříliš vzdálené bavorské město Norimberk. No a protože je v Norimberku všechno pěkně u sebe a prohlídka zabrala jen asi 6 hodin, zbylo nám dost času věnovat se tomu, co je v Bavorsku nejlepší… a sice pivkům, klobásám, zelíčku a došlo dokonce na prasečí ramínko zvané Schäufele. Velice povedený gastrovíkend.